Sexy Korea - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van DylanJanssens - WaarBenJij.nu Sexy Korea - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van DylanJanssens - WaarBenJij.nu

Sexy Korea

Door: Dylan Janssens

Blijf op de hoogte en volg

18 Maart 2014 | Zuid-Korea, Seoel

De volgende blog, ik ben de tel al kwijt maar hij is nu een weekje later dan normaal, omdat ik een week ziek op bed lag. Ziek op bed? Ja, ziek op bed. Ik had mijn winterjas laten liggen in een club en kon hem pas een week later ophalen. Het hielp ook niet mee dat ik wat kraanwater had gedronken, omdat de water filteraar het niet helemaal goed deed. Gelukkig was de week hierna wel weer leuk.

Nadat ik net een beetje hersteld was, had ik gelijk mijn eerste taekwondo training gedaan. In het begin van de training moest ik al mijn trappen laten zien. 'Show your roundhouse kick' was de eerste opdracht die ik kreeg. Geen idee waar ze het over hadden totdat ze me het eerst lieten zien. Daarna deed ik het met al het gemak van de wereld na en vroegen ze of ik interesse had in het universiteitsteam. Ik zei natuurlijk ja, dus ik ga hier een paar mensen trappen. En ik begin met vechten, zodra ik een taekwondo pak heb. Ik heb de naam al 10 keer gevraagd maar ben hem alweer vergeten. Dit is gelukkig nog een van de weinige uitgaven die ik moet doen, en het is me zelfs bijna gelukt om binnen mijn weekbudget te blijven.

Ik weet niet meer welke dag het was, maar op een brakke dag hadden we dan eindelijk het mysterie van onze kamer opgelost. Ik heb nog niet verteld wat dit was. In onze kamer in onze dorm hadden we drie slaapkamers. Hiervan waren er twee tweepersoons slaapkamers en een vierpersoons slaapkamer met badkamer. Deze vier persoonsslaapkamer was echter gesloten door de universiteit. Na eerst netjes gevraagd te hebben of de deur open kon en een nette nee te horen te hebben gekregen hebben wij netjes de deur open gebroken. Eerst hadden we een klein gaatje in de deur geboord, daarna een omgebogen klerenhanger door het gaatje heen gedaan, daarna rustig de deur opengeklikt aan de binnenkant en dan om het af te maken ook weer een stukje hout over het gaatje heen geplakt waardoor het bijna bijna onzichtbaar was wat we gedaan hebben. Hoe het dan ook mogelijk is dat ze erachter zijn gekomen, weten we niet maar dit was goed gegaan voor 4 dagen. Op een dag kwam de security guard binnenlopen en zei hij 'room check' en opende hij gelijk de deur waarna die zag dat de kamer gebruikt werd. Zo hebben we dus al na 2 weken onze eerste officiële waarschuwing gekregen en bij de volgende moeten we onze kamer uit. Dit gaat nog heel spannend de aankomende maanden worden dus.

Dit moesten we er een beetje uit drinken dus. Ik wil niet te veel uitgaansverhalen vertellen maar dit verhaal mag ik gewoon niet weglaten. Het begon in de all you can drink bar voor omgerekend 13 euro unlimited drinks. Hier gingen we al over onze grenzen heen, waarna we naar gangnam gingen. In een bar/club daar heb ik gedwongen aan de sexy dance contest meegedaan. 'Dylan, you're going to win that bottle of vodka for us.' En zo geschiedde. Ik heb meegedaan aan de sexy dance contest, een beetje sexy gedanst, en toen nog gewonnen ook. Daarna werd ik als een Koreaanse K-pop star behandeld en kreeg ik de fles vodka, die ik gelukkig een beetje kon delen. Hierdoor een nog mooiere avond gehad dan dat het al was. En ja, het is gefilmd.

De dagen hierna ben ik wat minder uitgeweest en heb ik wat meer aan sightseeing gedaan. Eindelijk kon ik dit doen, nadat ik wat dingen heb moeten afzeggen, doordat ik ziek was. Ik had hier dus best wel veel zin in. Met mijn buddy groep (intro-groep) gingen we naar de dessert exhibition (toetjes exhibitie) en hebben we heel wat lekkere dingen geproefd. Een chocolade fontein, ijs en een pizza. Heel cultureel dus.

De volgende dag was wel wat meer cultuur. We zijn naar het war-memorial museum toe geweest. Op sommige momenten kon dit best wel intens zijn. Zoveel namen die gesneuveld zijn in de oorlog. Op het moment dat je daarbij stilstaat, raakt het je wel. Het museum was zo gemaakt en ingericht dat er niet alleen maar dingen te zien waren, maar dat je helemaal er in meegenomen werd. Helaas hadden we niet genoeg tijd om alles te zien, dus ik ga zeker nog een keer terug hier naar toe. Binnenkort staat de trip naar de DMZ op de planning en ik ben heel benieuwd hoe dit zal zijn.

De rest van de week ben ik naar de uni geweest, omdat ik altijd van minstens 3 tot 5 les heb. Dit rooster breekt mijn dagen heel vervelend, waardoor ik door de weeks niet zoveel doe. Maar ik ga mijn vakken aanpassen, waardoor ik elke vrijdag en maandag vrij heb. Hierdoor heb ik straks alle tijd om heel veel uitstapjes te maken. Ook is de universiteit waar ik studeer heel mooi. Om heel eerlijk te zijn kan de VU nog heel wat leren van de organisatie van deze school. Alles is hier goed geregeld en is heel duidelijk. Ook zijn de faciliteiten van deze school heel goed en voor drie euro heb ik een beter avondmaal dan in de meeste restaurants.

Dat deze universiteit weer zo goed is ook weer een van de redenen dat ik me hier zo thuis voel. Mijn Koreaans gaat flink vooruit en van veel Koreanen krijg ik te horen dat ik in Korea moet blijven wonen, omdat zij zien hoe ik me hier thuis voel. Het is ook grappig om te zien hoeveel vragen ik krijg over drugs en de wallen. Koreanen zijn veel netter en bescheidener dan Nederlanders. Daar kan ik dus nog een hoop van leren, zo bescheiden als ik ben. Korea is een land met een warme cultuur en ik heb het gevoel dat er nog heel veel mooie dingen staan te gebeuren.

  • 19 Maart 2014 - 10:12

    Ria:

    netje verslag gelezen.In het begin ben je helaas dus ziek geweest.Jammer.Het duurde nog wel even
    Maar gelukkig knapte je op.Een raad niet zoveel sterke drank drinken.Wat een beweging met die bedden. en om de deur open te krijgen.Maar je hebt toch indruk gemaakt met je karate endat was
    leuk voor je,Je besef nu dat je wat meer cultuur ga zien en dat is prima.Je blik wordt opener en
    je kunt milder worden.Eten voor 3 euro is ook niet gek.Lieve Dylan Ikhoop dat je een fijne leerzame
    tijd mag doorbrengen.Dikke kus van oma en groetjes van Leo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Mijn eerste reis

Reizen, Exchange, Reizen

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2014

Last Day (In English)

28 Mei 2014

Mystery

21 Mei 2014

Living a dream

07 Mei 2014

Changing Heart

05 April 2014

Enjoy Life

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 7013

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: