Crazy Korea - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van DylanJanssens - WaarBenJij.nu Crazy Korea - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van DylanJanssens - WaarBenJij.nu

Crazy Korea

Door: Dylan Janssens

Blijf op de hoogte en volg

05 Maart 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Er is eigenlijk te veel gebeurd om deze week samen te vatten in een blog. Voor de details moet je maar een keertje appen, maar wat een week was dat weer. Elke dag uitgaan, en de gekste mensen ontmoet.

Laat ik daar ook maar mee beginnen. Olle uit Zweden, Grzegorz uit Polen en Jan-Willem uit een boerenland van een universiteit waar ik ook studeer, zijn de beste huisgenoten die je je op een exchange kan wensen. Vergeleken met bijna iedereen, zijn we ook gelijk heel hecht. Dat is ook de reden dat iedereen naar ons toekomt voor een goede pre-party. Altijd op voor een pre-party.

De eerste dagen waren een beetje wennen hier. Ik voelde me vooral in het vliegtuig heel erg aangekeken, maar sinds ik hier ben voel ik me hier gelijk thuis. Koreanen zijn geweldig en ik word langzamerhand fan van de Koreaanse cultuur. Zij zijn zo welkom tegenover buitenlanders en ze zijn allemaal aardig. Ik heb ook het gevoel dat hun manier van denken heel dicht bij mijn manier van denken aanligt. Maar hierover kan ik nu nog niet heel veel zinnigs zeggen.

Dus laat ik maar wat zinnigs zeggen. Ik ben vrijwel elke dag dronken geweest en ga nog even verder met genieten. Elke dag soju drinken is waar we goed in worden. Soju is sterker dan bier, iets slapper dan vodka en smaakt naar water dus is perfect om een gekke avond mee te hebben. Dus dat hebben we dan ook gedaan.

Elke avond was gek, maar wat er een paar avonden geleden gebeurde was wel heel geweldig. Iedereen was dronken in een restaurant/bar met onbeperkte drank. Het deed me een beetje denken aan een dinsdagavond met de EST in Lissabon. Dat is ook hoe de avond verliep. Helemaal de gekte in dus. Totdat we een van de hoogste meneren van onze universiteit tegenkwamen. Ik kwam een beetje in een dilemma, wilde ik leuk blijven doen of wilde ik meisjes redden van meneer. Ik koos voor het laatste en we belandde met zijn 2en in een bar, ergens verdwaald in Korea, waar we met zijn 2en ongeveer drie uur lang hebben gezeten, gepraat te hebben over wat diepe dingen. Nu ben ik zijn beste vriend en hebben we zelfs nog contact en krijgen we gratis drank van hem.

Overdag doen we eigenlijk alleen maar nuttige dingen, omdat er zoveel is dat geregeld moet worden. Ongelooflijk, er blijven maar dingen komen die we nog moeten regelen. Maar dat gaat allemaal goed. Nu proberen we met de Koreaanse wasmachine onze kleren te wassen, wat gedoemd is om natuurlijk fout te gaan. Maar oke, we proberen het. De rest van onze appartement is echt chill. We hebben een douche, lekkere bedden en een ongebruikte keuken, omdat uiteten hier zooo goedkoop is en zo lekker is. Behalve als je extra-spicy bestelt en maar 1 hap kan nemen, omdat je helemaal dood gaat. Een fout die ik maar meer dan 3 keer gemaakt heb. Gelukkig ben ik geen ezel.

En de Koreanen zien me ook niet zo. Zij zien me als een gevaarlijke karatekid. Gister ben ik uitgedaagd voor een wedstrijd tegen een van hun!! Karate vs. Taekwondo. Wat is de beste vechtsport? Karate natuurlijk, en dat ga ik hun ook bewijzen. Ik ging naar de Taekwondo club van de universiteit toe, om te vragen of ik kon mee trainen met hun. Zij vonden dit goed en vroegen of ik al wat kon. Toen ik zei dat ik al 15 jaar karate doe, werd ik gelijk uitgedaagd voor de wedstrijd. Deze uitdaging heb ik natuurlijk met plezier aangenomen. De wedstrijd staat nog niet ingepland, omdat ik eerst een keertje ga meetrainen en nog geen bescherming heb, misschien een beetje dik ben geworden en ik gewoon in vorm wil zijn, maar ik kan eigenlijk niet meer wachten tot we gaan vechten. Hoe leer je Koreanen nou beter kennen, dan in een goed gevecht all-out te gaan?

  • 05 Maart 2014 - 12:25

    Ken:

    Mattieee klinkt steeds beter!!! Drink die Seoultrains voor me op haha! En het allerbelangrijkste win het gevecht (anders ga ik je leven lang belachelijk maken met je belabberde karate) en vergeet het niet te filmen met je gopro op je kop zodat je het zelf later terug kan zien hoe je KO bent gegaan haha

  • 05 Maart 2014 - 15:50

    Sigrid:

    MISSCHIEN een beetje dik bent geworden..??
    Maar chill dat je het daar zo naar je zin hebt!
    Laat even weten wat je nou met je presentatie wil enzo volgende week
    X

  • 13 Maart 2014 - 14:04

    Oma En Leo:

    Hoi Dylan.
    Je hebt het wel erg naar je zin als ik dit reisverslag lees.Maar ik dacht dat het een leerperiode was
    en ik hoor meer van gezelligheid en uitgaan .En nu ga je dus een karate wedstrijdje meemaken.
    Ben maar voorzichtig dat je geen narigheid krijg.het is inmiddels al geweest dus ik hoor wel of
    je nog gewond bent geraakt.lieve Dylan beschouw dit niet als een Oma die het beste met je voor hebt.
    Dikke kus oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Mijn eerste reis

Reizen, Exchange, Reizen

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2014

Last Day (In English)

28 Mei 2014

Mystery

21 Mei 2014

Living a dream

07 Mei 2014

Changing Heart

05 April 2014

Enjoy Life

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 7008

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: